Calendari escolar del Medi Ambient: Guia didàctica pel professorat

Pel curs 2023-2024, el Calendari escolar us proposa dedicar 365 dies per viure sense AMB límits.

Aquest curs parlarem de límits, de llibertat, de tolerància, de respecte, de resiliència. Però també de riscos, perquè quan se sobrepassen unes fronteres determinades s’esdevenen conseqüències que poden posar en perill la vida de les persones i tot l’ecosistema que integren.

Les persones no som les úniques amb la capacitat de posar límits. Els sistemes també tenen els seus límits i unes normes que els regeixen i que n’asseguren el bon funcionament. El planeta, com a sistema que és, també té les seves línies vermelles. I és que, malgrat la capacitat d’adaptar-se i de  respondre als canvis, la seva capacitat de tolerància a les agressions és finita. Saber quins són aquests límits i no traspassar-los és important: d’això en depèn la nostra supervivència com a espècie.

Índex per mesos i temes

yes Cliqueu a la imatge per anar a les activitats de cada mes.

El concepte de límits Els 9 límits planetaris Emergència climàtica Boscos i oceans L'alimentació
Contaminació química Aigua Pèrdua de biodiversitat Vida salvatge Salut

Cada mes inclou una proposta d'activitat i una activitat complementària, que inclouen:

• Orientacions per treballar les propostes d’activitats mensuals.
  • Propostes per aprofitar didàcticament les il·lustracions de cada mes.
  • Proposta per treballar una diada internacional ambiental en relació amb el contingut del mes.
  • Relació dels principals continguts curriculars, conceptes clau i competències bàsiques que es proposa treballar.

Les propostes d’activitats estan dissenyades per cicle mitjà de primària, però en alguns casos poden ser adaptades a cicle inicial o cicle superior de primària. En el cas de cicle superior de primària us suggerim que consulteu l’Agenda Escolar del Medi Ambient i Desenvolupament 2023-2024 on trobareu continguts i activitats adreçades a 1r cicle de secundària que us poden ser d’utilitat.