Què és l'agenda?

L’Agenda Escolar del Medi Ambient i el Desenvolupament és un recurs d’educació ambiental adreçat a joves estudiants de secundària.

La Diputació de Barcelona, a través de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, la ofereix als municipis que en són membres.

Conté els apartats característics d’una agenda escolar qualsevol, amb la particularitat que al llarg del curs s’inclouen continguts relacionats amb la sostenibilitat, en forma d'una història, activitats i informacions setmanals diverses. Tot, amb l’objectiu de donar a conèixer entre l’alumnat els conceptes del desenvolupament sostenible i estimular i promoure conductes ambientalment responsables i de respecte vers el medi.

Pel curs 2022-2023, l'Agenda escolar us proposa dedicar 365 dies per millorar la qualitat de l'aire.

La contaminació atmosfèrica és un fenomen poc visible als ulls i tot el que no es veu o no s’anomena pot semblar que no existeixi.

Lluny d’aquest miratge, la contaminació atmosfèrica és un problema greu que posa en perill la vida de les persones i de la resta d’éssers vius de la Terra.

Més de set milions de persones moren cada any a conseqüència de malalties causades per la contaminació atmosfèrica. Moltes altres pateixen problemes respiratoris i cardiovasculars, al·lèrgies, càncers, alteracions hormonals, pèrdua de fertilitat, malalties autoimmunes, alteracions en el desenvolupament del cervell, etc. Són les conseqüències de respirar quotidianament un aire contaminat. Espècies d’arreu del món estan en perill o han desaparegut a causa de  l’empobriment del seu hàbitat degut als contaminants atmosfèrics, entre d’altres.

L’espècie humana tan sols és una espècie més. I n’és la principal responsable. Nosaltres som els que embrutem l’aire que després respirem. Quin sentit té? És hora de fer visible aquest problema i de participar a millorar la qualitat de l’aire. Omplir els pulmons amb un aire net no hauria de ser un privilegi; és un dret de totes les persones. I entre totes ho podem aconseguir.

Aquest curs hem preparat una breu guia per al professorat per si voleu aprofitar els continguts de l'agenda per treballar-los a l'aula.

La guia recull de forma esquemàtica:

• Índex amb 5 blocs temàtics
  • Propostes per aprofitar didàcticament els continguts de cada bloc.
  • Propostes per saber-ne més.
  • Relació amb els àmbits i competències bàsiques de caràcter curricular.

Ens trobareu a Instagram: @agendaescolardiba on també podeu compartir les activitats que realitzeu aquest curs.

Que tingueu molt bon curs!

Si desitgeu més informació, podeu sol·licitar-la a través d’aquest correu electrònic.