Viure amb plàstic

Mireu al vostre voltant. Segur que hi trobareu un munt de productes fets amb plàstic: bosses, envasos, ordinadors, bolígrafs, mobles, utensilis de cuina, medicaments, productes de cosmètica i, fins i tot, roba o sabates.

El plàstic és per tot arreu! De fet, és difícil pensar en alguna activitat completament lliure de plàstic. La majoria dels plàstics estan formats per productes derivats del petroli, un combustible fòssil de vida limitada.

És innegable que es tracta d’un gran invent amb moltíssimes aplicacions, però té l’inconvenient que en la seva fabricació es consumeix molta energia, és molt difícil i costós de reciclar, i és un dels principals contaminants del sòl i dels oceans. A més, la lluita pel petroli ha esdevingut un dels principals motius de conflictes armats i guerres arreu del món.

Si bé és difícil prescindir d’aquest material, cal fer-ne un ús responsable per preservar el medi ambient i la salut del planeta i de les persones. I és que estalviant plàstic, també estalviem energia.

El primer consell, i el més important, és reduir-ne l’ús; el segon, reciclar tot el plàstic que ja no espugui reutilitzar.

En aquesta activitat trobaràs algunes maneres senzilles d’estalviar plàstic!

I tu, com t'ho fas per estalviar plàstic? Envia'ns les teves propostes, en format de text o imatge, en aquest espai o a través de les xarxes socials (Facebook, Twitter o Instagram) amb l'etiqueta #joestalvioplastic i la menció @agenda_escolar.

AdjuntMida
PDF icon Activitat79.24 KB