22 de setembre: Dia Europeu Sense Cotxes

Aquesta diada neix amb l’objectiu de conscienciar la ciutadania sobre la contribució del trànsit privat a les emissions dels gasos amb efecte d’hivernacle.

Els cotxes són responsables del canvi climàtic, alhora que contribueixen a disminuir la qualitat de vida pel soroll i la contaminació odorífera que suposen. Més de 200 ciutats espanyoles en les que habiten uns 17 milions de persones participen en aquesta iniciativa europea. Avui, si has de desplaçar-te no utilitzis el cotxe!

Proposta didàctica per treballar el Dia Europeu Sense Cotxes

Demaneu a l'alumnat que es fixi quantes vegades apareix el trànsit com principal responsable de l’emissió dels gasos contaminants que han investigat. Proposeu a l'alumnat que pensin alternatives de mobilitat que no emetin contaminants a l’atmosfera.

Tot i que el CO2 no es considera un gas contaminant, sinó un gas d’efecte hivernacle, aquest quadre us pot servir per fer-vos una idea del pes que té cada mitjà de transport en la contaminació de l’aire. En aquest enllaç podreu calcular quant CO2 emeteu en funció del mitjà de transport.

Us imagineu el vostre poble o ciutat sense tants cotxes? En aquest document trobareu propostes concretes per a treballar a classe en relació a la pacificació del trànsit.

yes Torneu a l'activitat del mes de setembre o torneu a l'índex.