Orientacions per al professorat sobre la proposta d’activitat
Organitzar l'alumnat en grups. Cada grup ha de fer la seva investigació sobre 1 dels 4 principals contaminants atmosfèrics (NO2, PM, O3 i BaP) i explicar què són aquests contaminants i com arriben a l’atmosfera.
Abans de la investigació el professorat haurà d’explicar què són les fonts d’emissió antropogèniques i les naturals.
Il·lustració
El personatge orienta les investigacions de l'alumnat i els proposa classificar els contaminants en funció de la font emissora.
Per saber-ne més
Principals contaminants de l'aire. Font: Generalitat de Catalunya
Fonts naturals i fons antropogèniques. Autors/es: Fàtima El Bakri. Guillem Rossich. Ferran Soler
Proposta didàctica complementària
Per treballar el Dia Europeu Sense Cotxes - 22 de setembre (QR)
Principals continguts curriculars (3er, 4rt) i àmbits
- Comprensió i anàlisi de textos procedents de documents digitals i de mitjans de comunicació (àmbit lingüístic).
- Estratègies per a les cerques d’informació a Internet: cerca de mots claus, ús de cercadors... (àmbit lingüístic).
- Actitud crítica en l’observació i la interpretació de la realitat (àmbit d’educació en valors).
Conceptes clau:
- Contaminants atmosfèrics.
- Fonts emissores de contaminants. Per saber-ne més podeu anar a l'activitat del mes d'octubre.
Competències bàsiques
- Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.
- Competència digital.
- Competència d’aprendre a aprendre.