Què et suggereix la paraula LÍMITS?

Aquest mes, abans de continuar avançant en els continguts del curs, us convidem a compartir el que us passa pel cap en sentir la paraula "LÍMITS". I és que són moltes les connotacions que tenim associades a aquesta paraula, algunes de positives i d’altres segurament no tant.

Vivim envoltats de límits. Alguns de més evidents i d’altres que passen més desapercebuts als nostres ulls. Que no els veiem directament, però, no significa que no existeixin.


 

Els sistemes tenen els seus límits i unes normes que els regeixen i que n’asseguren el bon funcionament. El planeta, com a sistema que és, també té les seves línies vermelles. I és que, malgrat la capacitat que té d’adaptar-se i de respondre als canvis, la seva tolerància a les agressions és finita. Saber quins són aquests límits i no traspassar-los és important, ja que d’això en depèn la nostra supervivència com a espècie.

Durant aquest curs parlarem de límits i, per tant, de riscos, perquè quan se sobrepassen unes fronteres determinades s’esdevenen unes conseqüències que poden posar en perill la vida de les persones i tot l’ecosistema que integren. Ho farem primer des d’un punt de vista individual i, de mica en mica, ens hi anirem endinsant des d’un punt de vista sistèmic, ambiental i planetari.
 

Un cop ho hàgiu escrit (podeu fer-ho directament a l’Agenda escolar en paper, si la teniu, o bé descarregar-vos el full que trobareu a aquest enllaç), escanegeu el codi QR i descobriu algunes de les funcions que tenen els límits per a la nostra vida. Heu coincidit en algun cas?