Estalviem energia i diners a casa!

Des de casa i des de l’escola podem estalviar molta energia i, per tant, també quilograms de CO2 que contribueixen al canvi climàtic.

A la llar, el consum mitjà d’energia d’una família catalana es reparteix, a grans trets, de la manera següent:

Gastar electricitat suposa un cost econòmic que es veu reflectit en la factura que es rep a casa cada dosmesos. Podem estalviar diners alhora que estalviem energia. I és que la diferència en el consum d’energia d’una casa eficient comparada amb una d’ineficient pot arribar a ser entre 15 i 20 vegades superior en el segon cas.

Amb aquesta activitat us proposem que dugueu a terme una auditoria energètica dels aparells que teniu a casa. Per fer-ho necessitareu un endoll mesurador. Els endolls mesuradors –o comptadors d’electricitat– ens permeten conèixer, en temps real, el consum (en kW, kWh o euros) dels aparells que s’hi endollin. En trobareu a preus molt econòmics, però per abaratir despeses, en podeu comprar un entre uns quants companys i compartir-lo. Si no n’aconseguiu cap, podeu realitzar l’activitat igualment consultant els manuals d’instruccions de cada aparell.

Saber per on s’escapa l’energia ens permetrà ser més eficients i utilitzar-la millor.

AdjuntMida
PDF icon Activitat156.62 KB