Desembre: afectacions a la salut

Orientacions per al professorat sobre la proposta d’activitat

Es proposa realitzar un mural amb el dibuix de dues siluetes a mida real, prenent com a model alguns dels alumnes.

Podeu mostrar als alumnes la infografia que trobareu en aquest enllaç o demanar que busquin a internet informació dels efectes que té la contaminació atmosfèrica sobre la salut.

En una silueta es mostrarà quines afectacions sobre diferents parts del cos pot provocar la contaminació atmosfèrica.

L’altra silueta recollirà, en forma de collage, diferents imatges retallades de revistes o diaris que representin respirar aire net i gaudir d’una bona salut.

En aquest enllaç trobareu un joc de paraules per conèixer els principals problemes de salut que genera la contaminació atmosfèrica.

Il·lustració

La il·lustració recull les diferents tasques que fan els alumnes per dur a terme l’activitat: uns recullen informació mirant el cartell de la paret, uns altres retallen imatges saludables de revistes i diaris i uns altres dibuixen la silueta de dos companys sobre paper d’embalar.

Per saber-ne més

Com l’entorn urbà impacta la nostra salut. Font: ISglobal

Documental "L'aire que respirem" Font: Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals

Proposta didàctica complementària