26 de gener. Dia Mundial de l’Educació Ambiental

Es considera que la primera recomanació oficial internacional que postula la necessitat d’utilitzar l’eina educativa com a resposta a la problemàtica ambiental és la Declaració sobre el Medi Humà, document final de la Conferència de Nacions Unides sobre el Medi Humà, celebrada a la ciutat sueca d’Estocolm del 5 al 16 de juny de 1972. El document proposa com a objectiu de l’educació ambiental “que la població mundial prengui consciència del medi ambient i s’interessi per ell i pels problemes relacionats, i que compti amb els coneixements, les actituds, les aptituds, la motivació i el desig necessaris per treballar individualment i col·lectivament en la recerca de solucions als problemes actuals i per prevenir els que puguin aparèixer d’ara endavant.

Proposta didàctica complementària per treballar el Dia Mundial de l’Educació Ambiental

Us proposem que convideu els infants a fer d’educadors ambientals amb l’experiment que facin a classe. Per fer-ho, podeu documentar amb fotos i dibuixos tots els passos que seguiu per a elaborar l’experiment (preparar les mostres, col·locar-les als llocs triats, fer hipòtesi, recollir les mostres i comprovar el resultat amb les hipòtesi i extreure les conclusions).

Prepareu una notícia per al blog o la revista de l’escola amb textos i imatges que ajudin a entendre a la resta de la comunitat educativa la importància d’allunyar-se de la contaminació sempre que puguin. I finalment organitzeu xerrades a altres classes de l’escola o fins i tot adreçades a pares i mares per explicar la problemàtica de la contaminació atmosfèrica i la importància de respirar un aire net. Les xerrades poden acabar amb una llista d’accions que poden fer els nois i noies per contribuir a millorar la qualitat de l’aire.

yes Torneu a l'activitat del mes de gener o torneu a l'índex.