Octubre: Mobilitat i contaminació

Orientacions per al professorat sobre la proposta d’activitat

Es proposa comentar amb tot el grup classe a mode de conversa si sabrien identificar tots els mitjans de transport que surten a la il·lustració dibuixats i fer una llista a la pissarra amb les idees que vagin sortint fins consensuar la llista definitiva. Després, per parelles, escriure cadascun dels mitjans de transport  en un retall de paper i i ordenar-los de més a menys contaminants.

Il·lustració

A la il·lustració apareixen diversos mitjans de transport que caldrà identificar: cotxe de benzina, cotxe elèctric, bus, furgoneta dièsel, moto, persones a peu, bicicleta, patinet, estació de tren, avió i vaixell.

També es presenta un gràfic senzill que mostra el percentatge de contaminació associada a la mobilitat. Es deixa sense marcar el percentatge restant, que correspon a la indústria i el sector domèstic, per si es vol treballar amb l’alumnat la manera de calcular-lo.

Per saber-ne més

Emissions associades al trànsit a Barcelona. Font: Contaminació.Barcelona

Calcula el teu grau de contaminació. Font: AMB.cat

Proposta didàctica complementària