Què és l'agenda? 2024-2025

L'agenda és un recurs d’educació ambiental adreçat a joves estudiants de secundària

La Diputació de Barcelona, a través de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, ofereix l'Agenda Escolar del Medi Ambient i el Desenvolupament als municipis que en són membres. Conté els apartats característics d’una agenda escolar qualsevol, amb la particularitat que al llarg del curs s’inclouen continguts relacionats amb la sostenibilitat, en forma d'una història, activitats i informacions setmanals diverses. Tot, amb l’objectiu de donar a conèixer entre l’alumnat els conceptes del desenvolupament sostenible i estimular i promoure conductes ambientalment responsables i de respecte vers el medi.

Un curs naturalment salvatge: agenda 2024-2025

Aquest curs 2024-2025, l’Agenda ens recorda que el contacte amb la natura és una necessitat. «Un curs naturalment salvatge» és el títol de l’Agenda Escolar del Medi Ambient per al proper curs 2024-2025. Amb això ens vol remarcar que el contacte amb la natura és una necessitat biològica i psicològica i ens convida a naturalitzar la nostra vida i els espais on vivim. La majoria de nosaltres habitem entorns urbans, però hem passat la major part de la nostra història com a espècie en entorns naturals.

Enguany, l’Àrea de Medi Ambient i Transició Energètica de la Diputació de Barcelona ha editat 80.000 agendes i 9.000 Calendaris Escolars del Medi Ambient que arribaran aquest setembre als instituts i escoles, respectivament, de 150 municipis membres de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat.

Consulta l'agenda aquí!