Novembre: Residus i contaminació

Orientacions per al professorat sobre la proposta d’activitat

Es proposa realitzar una enquesta a la classe i expressar gràficament resultat. Amb els resultats de l’enquesta es proposa interpel·lar l’alumnat sobre alternatives per reduir els residus relacionades amb accions de la seva quotidianitat com per exemple l’embolcall de l’esmorzar: Us heu plantejat canviar l’embolcall de l’esmorzar i utilitzar embolcalls reutilitzables per no generar residus? Carmanyola, boc’n’roll, ...

Il·lustració

A la il·lustració apareix la Sira en una aula llençant el  paper d’alumini del seu entrepà al cubell groc. A la pissarra o pantalla es mostra gràficament el cicle de vida de l’alumini.

A partir de la il·lustració es poden identificar diferents esmorzars i envasos que porten els alumnes: entrepans amb paper d’alumini, embolcalls reutilitzables com una carmanyola o un boc’n’roll, fruita, bolleria industrial embolicada amb plàstic, una ampolla d’aigua de plàstic i una de reutilitzable i un bric individual amb un suc o batut de xocolata.

Per saber-ne més

Reduïm el plàstics d'un sol ús  Font: Generalitat de Catalunya

Vídeo "Historia de una cuchara"  Font: Greenpeace

Setmana Europea de Prevenció de Residus Font: Generalitat de Catalunya