Contaminació atmosfèrica i qualitat de l'aire

A continuació, us llistem un seguit d’informació i recursos que poden ajudar-vos a conscienciar sobre la contaminació atmosfèrica i la necessitat d’emprendre mesures per millorar la qualitat de l’aire que respirem.

El passat 19 de novembre la Generalitat de Catalunya va efectuar un avís preventiu per nivells moderats de contaminació de l’aire per partícules en suspensió de diàmetre inferior a 10 micres (PM10) a tot el territori, que s'ha perllongat fins a primers de novembre.

No és una bona notícia, no obstant això, ens serveix d’excusa per aprofundir en els continguts de l’Agenda Escolar del curs amb els alumnes que utilitzen aquests materials.

Què és la contaminació atmosfèrica? Enllaç a la guia per al professorat on trobareu informació interactiva i recursos complementaris, molt TOP!

Com és l’aire que respires? Mapa actualitzat en diferents moments del dia sobre la qualitat de l’aire a Catalunya. Enllaç.

Què és un episodi ambiental de contaminació? Què pot originar-lo i què hi podem fer? Enllaç al vídeo explicatiu.