2004-2005

Guia didàctica 2004-2005

Hi ha diverses opcions per a la utilització didàctica de l’Agenda escolar europea 2004- 2005 del medi ambient i el desenvolupament amb l’alumnat. Alguns exemples són:

– Material de reforç per treballar temàtiques relacionades amb el medi ambient i el desenvolupament en diferents àrees: ciències de la naturalesa, ciències socials, tecnologia, llengua catalana, llengües estrangeres o a les tutories.

Els residus

Us proposem que acumuleu tots els residus (excepte la matèria orgànica) que es generen a l’escola (cuina, passadissos, aules, oficines, servei de bar, pati, etc.) durant un dia. Us aconsellem que guardeu els residus separats i nets per tal d’evitar males olors i que els porteu a la classe el dia acordat. Per fer aquesta activitat cal que cadascú de vosaltres disposi d’uns guants i d’una mascareta. També necessitareu una balança per pesar el total de residus de cada fracció.

El transport a les ciutats

El desplaçament de les persones fonamentat en el cotxe ocasiona problemes ambientals i socials com, per exemple, contaminació atmosfèrica, sorolls, embussos i accidents de trànsit. La limitació de la circulació dins de les ciutats i la promoció d’altres modalitats de transport, com ara el transport públic i la bicicleta, contribueixen a millorar la qualitat ambiental de les ciutats i la qualitat de vida de la seva població. Actualment moltes ciutats estan incorporant aquest tipus de mesures.