Comissions verdes i delegats ambientals

Si vas (o has anat) a una escola verda, és probable que aquests noms et siguin familiars. Si no, et convidem a descobrir en què consisteixen i a impulsar-los al teu centre!

Els escamots verds, les comissions verdes o els comitès ambientals estan constituïts per grups d’alumnes encarregats de promoure les bones pràctiques ambientals a l’escola, tant a nivell individual com col·lectiu, així com de detectar els mals comportaments i erradicar-los. Per fer-ho, duen a terme tasques de sensibilització i divulgació.

Normalment aquests grups estan formats per una persona que actua com a portaveu i altres persones col·laboradores a cada classe. Es reuneixen un cop per setmana i són els responsables de fer una diagnosi ambiental del centre, d’establir propostes de millora, elaborar campanyes de sensibilització i, sobretot, de vetllar perquè es compleixin els acords proposats, conjuntament amb els altres alumnes i el centre. Seran, també, els encarregats d’identificar els bons hàbits i premiar-los, i castigar les males pràctiques.

AdjuntMida
PDF icon Activitat478.51 KB