Activitat complementària pel Dia Mundial dels Oceans

Dues terceres parts de la superfície de la Terra estan cobertes per mars i oceans. Gran part de la fotosíntesi té lloc als oceans. Són una font de recursos: aliments, energia, aigua, recursos minerals i, per tant, per a la bona salut del planeta, és indispensable que els preservem en bon estat.

Proposta didàctica complementària per treballar el Dia Mundial dels Oceans

La vida es va originar als oceans, però actualment sabem que aquestes masses d’aigua salada són molt més que el nostre origen, són el nostre present i d’elles en depèn el nostre futur.

Els mars i oceans cobreixen tres quartes parts de la superfície del nostre planeta, generen el 80% de l’oxigen que respirem, regulen el clima, minimitzen els efectes del canvi climàtic, ens proporcionen aliments, minerals, medicines i un espai d’oci... però els cuidem prou? Sabem com gaudir-ne sense posar-los en perill?

Com a activitat, us convidem a reflexionar i debatre sobre la manera com ens relacionem amb el mar i amb els oceans. Per què són importants els mars i els oceans? Què ens proporcionen? Ens hi hem banyat alguna vegada? Com ens hi sentim, quan hi som? Quines experiències ens proporciona?

Per saber-ne més podeu apuntar-vos a les activitats del Centre d'Estudis del Mar (el CEM de Sitges): un equipament d’educació ambiental de la Diputació de Barcelona enfocat en la difusió, sensibilització i participació ambiental. Des que es va inaugurar, el 1983, treballen per promoure el coneixement del litoral i del món marí per tal de fer-ne compatible la conservació i protecció amb un ús públic respectuós.

Amb les activitats incloses a ¨Remullades escolars¨ podeu participar en activitats de descoberta, aprenentatge i sensibilització ambiental per a escoles i instituts que generen experiències directes sobre el medi marí i litoral.

Amb ¨L'aula del mar¨ us venen a veure a l'escola per organitzar tallers ambientals per sensibilitzar a l'alumnat sobre el valor dels ecosistemes marins i per tal de convidar-los a reflexionar sobre com posicionar-se per fer front a problemàtiques com la contaminació marins i els efectes del canvi climàtic sobre les zones costaneres.

Addicionalment, us llistem algunes activitats complementàries incloses en Agendes escolars de cursos anteriors que poden ajudar-vos a aprofundir en aquest àmbit temàtic:

Us convidem també a consultar els continguts de l’exposició La mar de plàstics.

yes Torneu a l'activitat del mes de juny o torneu a l'índex.