Aprendre a obrir els ulls a l’entorn més proper: un projecte educatiu transversal a Llagostera
Font: CREAF
- Em sabries dibuixar un pingüí o un cangur? – Sí, és clar.
- I em sabries dibuixar una geneta o un teixó? – Què són aquests animals?
El procés d’urbanització ha fet que bona part de la societat cada vegada estigui més desconnectada de l’entorn natural que l’envolta. El coneixement de la natura passa, en la majoria dels casos, a través de llibres, documentals, pel·lícules, o d’altres continguts multimèdia. Això ha fet que la majoria d’infants i adults estiguin molt més familiaritzats amb fauna de l’altra punta del món que amb el que poden tenir al terrat de casa, al pati de l’escola, o al bosc del costat del poble. Tenim una fauna molt espectacular i diversa, però pot ser tan propera com desconeguda. I qui no coneix, no estima. I qui no estima, no respecta. Conèixer, estimar i respectar el patrimoni natural ens arrela a la terra, ens connecta amb un lloc físic i ens eixampla el món. En aquesta entrada del blog us voldria parlar d’una de les experiències més boniques que he viscut com a ecòleg: acompanyar 47 nens i nenes de 9 i 10 anys en la descoberta del seu entorn natural més proper.
[ ... ]
Segueix llegint aquí