Nou curs, nova Agenda Escolar!

84.000 alumnes de Catalunya, majoritàriament de la província de Barcelona, ja tenen a les seves mans l’Agenda Escolar del Medi Ambient i el Desenvolupament, un recurs d’educació ambiental que enguany arriba a la seva dinovena edició. Els continguts, aquest cop, ens conviden a actuar i a mobilitzar-nos en favor del medi ambient.

La preocupació vers el medi ambient no ha parat de créixer en els últims anys. Cada cop són més les persones que, conscients dels problemes que amenacen el planeta, es mobilitzen per diferents causes ambientals, com la crisi climàtica, la pèrdua de biodiversitat, l’esgotament dels recursos naturals o la contaminació dels ecosistemes.

La pandèmia generada arran de la COVID19 és un exemple contundent del que passa quan alterem l’equilibri de la Terra, que cada cop té més dificultats per recuperar-se de les agressions i de la pressió a què està sotmesa. Això fa que les persones ens tornem més vulnerables a les infeccions i als canvis que s’esdevenen.

Sortosament, cada cop som més conscients que els problemes ambientals són, també, els nostres problemes i que ens pertoca a tots actuar si volem assegurar-nos la supervivència com a espècie, a mig i a llarg termini. Ja no ens en podem desentendre, perquè ens hi va el futur i la pròpia vida.

Les agendes que inauguren aquest curs que tot just ara comença volen ser una crida a l’acció, però també un homenatge i un reconeixement a totes les persones que han sortit al carrer per defensar el medi ambient. Són, també, una oportunitat per descobrir que quan fem sentir la nostra veu per una bona causa i ens coordinem amb altres persones, passen coses increïbles!

Val a dir que no sempre cal participar d’una manifestació multitudinària per reivindicar la justícia ambiental i la bona salut planetària. Si ets dels qui evita qualsevol tipus d’aglomeració, tens altres maneres de mobilitzar-te sense sortir de casa.

Tot això -i molt més!- ho trobareu a les agendes d’aquest curs. Si ets un dels 84.000 alumnes de Catalunya que enguany han rebut aquests materials, estàs de sort! Et convidem a fullejar la informació que hi apareix, on descobriràs formes diverses de mobilitzar-te en favor del planeta. Si no, pots entrar al web de l’agenda escolar, on trobaràs totes les activitats d’aquesta edició i també de cursos anteriors.

A banda de l’Agenda, adreçada a alumnes de secundària i que elaborem a la Gerència de Serveis de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona des de l’any 2002, des de la Diputació de Barcelona també produïm uns materials complementaris, però en aquest cas per a aules de primària: els calendaris del medi ambient. D’aquests, se n’han distribuït prop de 7.700 exemplars. En total, 142 municipis comptaran, aquest curs, amb algun d’aquests recursos, o amb tots dos.

En el projecte també hi ha participat la Diputació de Huesca, de manera que, com ja és habitual, les agendes i els calendaris es tradueixen al castellà, s’adapten a les seves particularitats i es distribueixen en el seu territori.

Ens trobareu també a les xarxes socials: Facebook i Instagram.

Que tingueu un bon curs! smiley