#joemquedoacasa

Quan la vida ens obliga a quedar-nos a casa…

El coronavirus ens obliga a reinventar-nos. A repensar la vida tal com la coneixíem. Una situació que podem considerar un problema o una oportunitat. De nosaltres depèn veure-ho d'una manera o d'una altra. Les persones ens aturem, el consum baixa i la contaminació disminueix. El planeta respira, com feia temps que no ho feia, a mesura que nosaltres alentim el ritme i frenem l’activitat accelerada a què estem acostumats.

Es tracta d’una situació nova, i per això, és fàcil que puguem sentir-nos angoixats. Passar moltes hores a casa no és fàcil, sobretot quan s’és jove. Però que no puguis sortir de casa pot ser un bon moment per dur a terme algunes de les coses que durant el curs no tens ocasió de fer. Des de l'Agenda Escolar et proposem 30 maneres diferents d’aprofitar aquests dies de confinament, perquè no et faltin idees:

 

  1. Aprendre a tocar un instrument. A internet trobaràs un munt de vídeos explicatius, per a tots els nivells.
  2. Aprendre postures o seqüències de ioga. Hi ha moltes persones que durant aquests dies ofereixen gratuïtament a través dels seus canals sessions online perquè puguis practicar a casa.
  3. Fer les activitats de l’Agenda Escolar i llegir la informació que hi apareix.
  4. Fer una diagnosi d’on s’amaga el plàstic a casa vostra i, entre tots, proposar mesures per a reduir-lo.
  5. Fer un pastís o cuinar algun plat.
  6. Aprendre sobre alimentació sostenible i saludable.
  7. Netejar l’armari. Desfer-nos d’allò que ens sobra i que realment no volem ni necessitem ens permetrà deixar espai per allò nou que està per venir.
  8. Redissenyar la teva habitació. Fes que sigui un lloc on et vingui de gust estar.
  9. Enviar un mail o un wapp a amics amb qui fa temps que no parles. També podeu fer una sessió d’skype.
  10. Fer un massatge a les persones que viuen amb tu i deixar que te’l facin. Els peus i les cervicals són zones molt agraïdes, que responen molt bé als massatges. T’aportarà calma i relaxació a tot el cos.
  11. Dedicar-te a temps a tu mateix, per saber què vols i què t’agrada.
  12. Llegir un llibre.
  13. Mirar un documental.
  14. Aprendre tècniques de relaxació.
  15. Fer estiraments.
  16. Escriure un diari o, si t’hi engresques, un llibre. Com seria? De què parlaries? Sobre què tractaria?
  17. Crear el teu propi bloc o canal, per parlar sobre algun tema que t’interessi.
  18. Fer-te youtuber. Especialitza't en un tema i comparteix allo que has après.
  19. Meditar sobre la teva vida. Què t'agrada i què no? Què canviaries?
  20. Planificar el teu futur. Com t'agradaria que fos? A què t’agradaria dedicar-te? Estudiar o aprendre un ofici?
  21. Compartir missatges positius a través de les xarxes socials.
  22. Escoltar música. També pots crear les teves llistes de reproducció, per a diferents moments.
  23. Ballar. Habiliteu un espai, poseu música i deixeu que els cossos es moguin lliurement. El moviment és molt sanador i un ansiolític molt potent.
  24. Mirar una pel·lícula i comentar-la després en forma de cine-fòrum.
  25. Sortir al balcó, si en tens, o obrir la finestra per deixar que el sol i l’aire acariciïn la teva pell.
  26. Practicar la jardineria. N’hi ha prou amb alguna planta, d’interior o d’exterior, per veure com creix. El verd de les plantes ens calma perquè ens recorda la nostra llar original!
  27. Dibuixar o pintar. A banda de ser un mitjà d'expressió, pot resultar molt terapèutic!
  28. Fotografiar. Converteix-te en un fotoreporter de com viviu la situació a casa, retrata la teva família o fotografia petits detalls amb el mòbil o amb la càmera.
  29. Abraçar les persones que viuen amb tu o acariciar els animals de companyia.
  30. Valorar el que tens i agrair-ho.

Què més afegiries? Comparteix-ho a través de les xarxes socials, Facebook o Instagram