Maig: Bioindicadors

Orientacions per al professorat sobre la proposta d’activitat

La proposta introdueix el tema de com afecta la contaminació a la resta d’éssers vius.

Es parla dels bioindicadors, i es concreta el cas de l’oreneta cuablanca.

La proposta consisteix en fer un treball previ a l’aula per tal de saber quines característiques té aquest tipus d’oreneta, com són els seus nius, on els fan, etc. Per a fer-ho podeu consultar el Projecte Orenetes. En aquest enllaç trobareu les instruccions de com fer el cens d’orenetes al voltant de la vostra escola. Us explica tot el que necessitareu per a fer el treball de camp.

Us recomanem registrar-vos al web del Projecte Orenetes i així el vostre treball es publicarà i estareu col·laborant a censar aquells llocs amb presència d’oreneta cuablanca i, per tant, aquells llocs amb un aire més net.

Il·lustració

Es mostren els personatges fent aquest treball de camp. La il·lustració pretén motivar el grup per tal de sortir de l’escola a fer recerca. A la imatge es veu un infant anotant alguna cosa a la llibreta. Això us pot servir per explicar que abans cal un treball previ a classe, per saber en què ens hem de fixar i què haurem d’anotar el dia que anem a buscar els nius d’oreneta.

Per saber-ne més

Reportatge sobre ocells urbans Font: Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals

Els líquens com a bioindicadors Font: Liquencity

Proposta didàctica complementària