Fam zerODS !

Assegurem els bons aliments per a tothom!

T’has plantejat mai com seria la teva vida si només poguessis menjar un cop al dia? I si fos un cop cada tres dies? Molts nens i nenes de la teva edat viuen aquesta realitat i des de l’Agenda Escolar volem recordar un any més la importància d’acabar amb la fam arreu del món.

Malauradament, la fam extrema i la malnutrició continuen sent una realitat a molts països del món. L’Organització de les Nacions Unides per a l’Alimentació i l’Agricultura (FAO) va proclamar el 16 d’octubre el Dia Mundial de l’Alimentació per conscienciar tots els pobles sobre el problema de la fam al món i fer front a la pobresa i la malnutrició. A més, el dia 17 d’octubre és el Dia Internacional per a l’Eradicació de la Pobresa, molt lligada a la fam.

Aconseguir la fam zero i l’eradicació de la pobresa al 2030 són dos dels Objectius pel Desenvolupament Sostenible (ODS), per això cal promoure pràctiques agrícoles sostenibles oferint recolzament a petits productors i donar importància a com es produeixen els aliments i el seu origen.

Amb el repte d'aquest mes us convidem a escoltar el rap contra la fam del raper Momo, en el que van col·laborar alumnes de diversos col·legis i instituts (d’entre 8 i 18 anys). L’enllaç que us facilitem va formar part de la campanya “Generació No Hunger” (2015) impulsada per l’ONG Acción contra el Hambre:

URL: www.youtube.com/watch?v=LuRul7RMFnQ

Després d’escoltar el rap, us donem algunes idees per facilitar un debat:

• A què es refereix la cançó quan diu “en los ojos de otra gente sólo pone “game over”?
  • Qui viu en una “altra dimensió”? per què?
  • Quina relació hi ha entre la fam i la pobresa extrema?
  • La cançó diu “podem lluitar junts contra la fam”. Creus que és veritat? Com ho podem fer? Hi ha alguna iniciativa al vostre centre per assolir aquest objectiu?

Ens podeu fer arribar les vostres impressions i propostes de solució per eradicar la fam i la pobresa al món a través de les xarxes socials utilitzant les etiquetes #famzerODS2017  #revoluciODS #sobiraniaalimentaria i la menció @agenda_escolar (Twitter i Instagram) o @agendaescolar (Facebook) i forma part de la revolució dels ODS! Si voleu anar més enllà, també ens podeu enviar un rap fet per vosaltres sobre l’eradicació de la fam.