Moda ecofriendly!

De mitjana, cada espanyol compra almenys un parell de peces de roba al mes. Per tant, tenint en compte que els nostres armaris són finits, també devem llençar un parell de peces cada mes, amb la qual cosa estem generant un volum de residus tèxtils considerable, la major part dels quals van a parar als abocadors (el 89% en el cas de Catalunya).

D’altra banda, la major part de la roba que portem ve de la Xina, seguida de lluny per la roba feta a Itàlia o a Bangla Desh (d’Itàlia n’importem molta no pel baix cost sinó pel disseny). Tan sols un 17% (en pes) de la roba que surt al mercat (per ser venuda aquí o exportada) és de confecció local (made in Spain).

Més enllà de l’impacte ambiental que això suposa (energia, aigua i recursos associats a la producció i el transport) i els quilòmetres que aquests productes duen al darrere, la producció de roba de baix cost ha generalitzat l’explotació laboral en la confecció i la vulnerabilitat i la inseguretat de les treballadores del tèxtil, que treballen un munt d’hores, posant en risc la seva salut, per uns sous ínfims.

D’altra banda, la producció de roba també té un gran impacte ambiental i sobre la salut de les persones. L’ús de pesticides, herbicides i el gran consum d’aigua en el cultiu del cotó; l’ús de químics i l’elevat consum d’energia en la fabricació de fibres sintètiques; la composició dels tints, i el blanqueig (que acaba generant residus altament tòxics amb capacitat de persistir i acumular-se en els éssers vius) en són alguns exemples.

AdjuntMida
PDF icon Activitat3.06 MB