Desplaçaments amb bona energia!

El sector transport és el principal consumidor d’energia i un dels grans contribuents al canvi climàtic. Si bé és cert que no podem deixar de desplaçar-nos (per anar a l’escola, a la feina, al poble on estiuegem o passem les vacances, etc.), sí que podem escollir com ho fem.

Hi ha alternatives al cotxe que ens permetran moure’ns de manera més eficient i sostenible, estalviar energia i, consegüentment, milions de tones de CO2. D’aquesta manera, no tan sols contribuirem a mantenir un aire més net, sinó també un ambient més saludable. I és que la meitat de la contaminació atmosfèrica que pateixen els nostres pobles i les nostres ciutats prové dels vehicles a motor. Les emanacions de partícules i gasos deterioren la salut i el medi ambient, ocasionen problemes respiratoris i cardíacs, olors desagradables, pèrdua de visibilitat i danys a escala local i planetària.

En aquesta sopa de lletres, prova de descobrir el nom de 10 maneres de desplaçar-nos i classifica-les en el quadre segons les emissions de CO2 generades en un hipotètic desplaçament intraurbà en una ciutat concorreguda per anar a visitar un amic que es troba a uns 8 km.

AdjuntMida
PDF icon Sopa de lletres50.59 KB